As Foxconn continues to battle the rumors and reports of bad business practices, they recently filed lawsuits against an editor and a reporter in China. Yesterday, they released a statement outlining why they filed the lawsuits, claiming not that the two individuals shouldn't be allowed to speak, but rather that the information they presented as fact was indeed false:

Hon Hai in its yesterday's statement referred to the China Business News story as claiming that 500 of every 1,000 new employees at Hong Fujin have "pre-existing illness," citing this as an example of false information. According to the statement, Hong Fujin has documented statistics to show that over 99% of its employees are healthy.
Of course, only an official investigation will reveal the (supposed) truth.