Microsoft Windows XP celebrates its 10th anniversary today

Shawn Knight

Posts: 13,270   +132
Staff member
Microsoft shipped the first copies of Windows XP to PC manufacturers 10 years ago today. Short for “eXPerience”, the successor to Windows 2000 and Windows Me eventually became the most…

Read the whole story
 

Trillionsin

Posts: 1,882   +467
I'll be telling my grandkids about windows XP, and they will say... "wow, that looks so old and has horrible graphics. Grandpa how did you ever use that crappy old OS?!"
 
G

Guest

No doubt, We will see Windows XP for another 10 years more !!!
Like it or not !!!
:)
 

aj_the_kidd

Posts: 555   +0
Lurker101 said:
Would be interesting to see just how much profit Microsoft has made on Windows XP
i'm gonna go out a limb and say allot :p

XP 10 years, wow who would have saw that coming? It would probably be dead right now if vista was a hit
 
G

Guest

Gates gave the xp for free to anyone and all blame him (do you remember the cake at airport?).
Jobs take their money with no mercy and they love him.
I think people are stupid and love pain.
Happy birthday :)
 
G

Guest

I have used windows xp till 2010. now I'm using win 7 64bit. btw happy birthday windows xp
 

abe10tiger

Posts: 611   +16
Dear Windows XP, you've been my OS for a long time now and I've got to say that you rock!

I just changed to Windows 7 recently and I already miss XP. :(

No doubt, We will see Windows XP for another 10 years more !!!
Like it or not !!!

I agree with you dude!
 
G

Guest

Yep kids these days. When I was 7 years old and started using Windows ME I remember how much fun I had and thought that it was the most advanced operating system compared to the previous ones. :)
 
G

Guest

10 years! WOW!

I'm still using it. Still updating...
Win 7 is real younger brother of XP. Vista is abortion.

I'm gonna use WinXP forever. That was a rocky road for XP. Tons of viruses in last 7-8 years and XP is still alive.

That deserves a toast. CHEERS XP!
 

Neil010

Posts: 37   +0
I wouldn't really agree with 10 years, but XP will be there for quite some time. The problem is, small businesses can't afford to upgrade, so with poorer countries.

Still, it will be sad when one day XP users fall below the 100 unit threshold, and when XP will only be with collectors.
 
G

Guest

Split personality here... Using Win 7 at home, but at least 90% of our 300+ computers at work are still running XP. Microsoft's licensing fees are too damn high for our organization to buy into 7, let alone the hardware costs involved. XP still runs fine on our 3-7 year old computers.